Koudum.nl

Jouw stem telt – doe mee op 29 oktober! – Column burgemeester

Op 29 oktober mogen we weer naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. Dat is hét moment waarop we samen laten horen wat we belangrijk vinden voor de toekomst van ons land – en van onze eigen gemeente. Want democratie begint dichtbij huis: bij mensen die meedenken, meedoen en hun stem laten horen.

In Súdwest-Fryslân willen we dat iedereen kan stemmen, zonder drempels. Alle stembureaus zijn toegankelijk. Ook is er een prikkelarm stembureau in de Martinikerk in Sneek. Heb je behoefte aan rust of minder prikkels? Dan ben je daar van harte welkom. Inwoners met een visuele beperking kunnen een stemmal en stembox gebruiken in de Martinikerk in Sneek en in Workum, zodat ook zij zelfstandig kunnen stemmen.

Elke stem doet ertoe, ook die van jou. Door te stemmen op woensdag 29 oktober bepaal je samen met alle andere Nederlandse kiezers wie er in de Tweede Kamer komen. Dus: maak gebruik van jouw stem.

Een overzicht van alle stembureaus onze gemeente en wat je nodig heeft om te gaan stemmen, vind je op www.sudwestfryslan.nl/verkiezingen.

Burgemeester Jannewietske de Vries

Extra informatie

Je mag voor de Tweede Kamerverkiezing stemmen als je Nederlander bent, 18 jaar of ouder bent, op 15 september 2025 in de basisregistratie personen staat ingeschreven en niet uitgesloten bent van het kiesrecht. Om te gaan stemmen heb je je stempas nodig (ontvangen in de 2e week van oktober via de post. Plus een identititeitsbewijs zoals paspoort, ID-kaart of rijbewijs (niet langer dan 5 jaar verlopen).

In Koudum bevindt het stembureau zich in dorpshuis De Klink,Ds L Tinholtstraat 1.

Mobiele versie afsluiten