Met de voorzichtige start van het toeristenseizoen is vorige week ook het expositieseizoen van Galerie Lytse Skientme in Koudum aangebroken. Op donderdag 10 en vrijdagochtend 11 april kwamen kunstenaars hun werk inleveren. Vrijdagmiddag hebben de galerie-eigenaren Brigitte Duin en Jelle van der Meulen de nieuwe expositie ingericht, met hulp van Miriam Schuuring die hen af en toe assisteert. Vanaf 12 april is Galerie Lytse Skientme weer elke zaterdag (en nog minimaal twee dagen per week) open. Inmiddels hebben de eerste bezoekers EXPOSITIE 2025 bekeken, waar werk te zien en te koop is van 15 verschillende kunstenaars.
De vijftien kunstenaars komen uit heel Nederland en zelfs Frankrijk en Duitsland. Natuurlijk is Friesland goed vertegenwoordigd met zeven kunstenaars! De expositie – die wel elke keer wat wisselt – loopt tot en met vrijdag 12 september 2025. Hieronder een filmpje van wat er zoal op de expositie te zien is:
