In Geen categorie

WoonFriesland groeit mee met wat haar klanten verwachten en op welke wijze zij contact willen hebben. Door digitalisering van de dienstverlening, waardoor klanten 24 uur per dag huurderszaken kunnen regelen en door een goede telefonische bereikbaarheid, nemen klantbezoeken aan de vestigingen van WoonFriesland af. Met name de kleinere vestigingen in Koudum, Burgum en Oosterwolde kennen een beperkt aantal bezoekers. De huisvestingskosten zijn hierdoor in verhouding tot het aantal bezoekers hoog. Dit heeft WoonFriesland doen besluiten deze kleinere vestigingen te sluiten.

Netwerkpunten in Koudum, Burgum en Oosterwolde

"Naast de digitale en telefonische bereikbaarheid vinden we het belangrijk om dichtbij onze klant te zijn én te blijven in wijken, buurten en dorpen. Omdat niet alle zaken telefonisch of digitaal geregeld kunnen worden, richten we netwerkpunten in. Dit zijn plaatsen waar een medewerker van WoonFriesland en klanten elkaar op afspraak ontmoeten. Een netwerkpunt kan bij een collega-corporatie, gemeentelijke instelling, in de buurt of in de wijk zijn of bij de huurder thuis", zegt Sigrid Hoekstra, directeur Wonen en Algemene Zaken, Voorzitter Directieraad WoonFriesland. Huurders kunnen contact opnemen met de vestigingen van WoonFriesland in Drachten, Heerenveen en Leeuwarden voor het maken van een afspraak in een netwerkpunt in hun buurt.

Bereikbaarheid

In Drachten, Heerenveen en Leeuwarden blijven de woonwinkels, zij het met beperktere openingstijden, open: voor bezoek vanaf 1 november op werkdagen van 08.30 – 13.00 uur. Telefonisch zijn de drie vestigingen op werkdagen bereikbaar van 08.30 – 17.00 uur.

"Via MijnWoonFriesland kunnen huurders en woningzoekenden 24 uur per dag en 7 dagen per week via internet zaken met ons regelen. Daarnaast blijven de klantadviseurs en huismeesters als vanouds actief in onze buurten en wijken",aldus WoonFriesland.